Články v sérii - Škola barvy Jana Pohribného
-
PROTIKLADY SE VZÁJEMNĚ POTŘEBUJÍ, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 3. DÍL
Třetí díl nového seriálu "Škola barvy od Mistra Jana Pohribného" je věnován tématu "Protiklady se vzájemně potřebují". Cvičení: Zkuste vytvořit příklad simultánního kontrastu, z kterého bude patrné, jak se barvy vzájemně ovlivňují resp. jak odlišně je může vnímat náš zrak. Nejvíce to asi bude patrné v kombinaci výrazné a neutrální (šedé) barvy, tak jako tomu je kupř. v ukázkách šedého zátiší před různě barevným pozadím. Můžete ale pracovat i s výrazně barevným popředím a nebarevným pozadím.
-
ZHODNOCENÍ, 1. DÍL, STVOŘENÍ SVĚTA (A) BAREVNÉ FOTOGRAFIE, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO
Přinášíme zhodnocení tématu zpracovaného na základě 1. dílu Školy barvy: STVOŘENÍ SVĚTA (A) BAREVNÉ FOTOGRAFIE. Mistr Jan Pohribný MQEP vybral a zhodnotil v článku Vaše fotografie.
-
BAREVNĚ VIDĚT, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 2. DÍL
Druhý díl nového seriálu "Škola barvy od Mistra Jana Pohribného" je věnován "Barevnému vidění. Cvičení: Zachyťte situace, kdy do vidění a vyhodnocení barev vstupuje uvedená barevná vjemová konstanta, ale na fotografii pak barvu vidíme jinak - např. na sněhu, na bíle natřeném domě, knize, novinách rozevřených ve stínu je stránka/stěna domu ve stínu více do modra, jako odraz modré oblohy. Stejně tak např. v interiéru osvětleném částečně žárovkou a částečně denním světlem, tyto barevné rozdíly nevnímáme, ale fotoaparát ano.
-
STVOŘENÍ SVĚTA (A) BAREVNÉ FOTOGRAFIE, ŠKOLA BARVY JANA POHRIBNÉHO, 1. DÍL
První díl nového seriálu "Škola barvy od Mistra Jana Pohribného" je věnován "Stvoření světa (a) barevné fotografie". Cvičení: Vytvořte pomocí světla skrze hranol, ale třeba i skrze kousek broušeného skla či klasický český křišťál apod. zajímavou fotografii, dokládající, že bílé (denní nebo plnospektrální/širokopásmové umělé) světlo je složené z barev.